:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
PILNE

W Piechowicach wciąż nie ma decyzji w sprawie szkół. Zagłosuj w sondzie.

Portal 24jgora.pl 17/01/2019 20:45

Reforma oświaty jest w trakcie realizacji już od dwóch lat. Przed nami ostatnie miesiące istnienia gimnazjów. W Piechowicach sprawa reorganizacji sieci szkół wciąż grzęźnie w wątpliwościach.

 Jakie jest Twoje zdanie w tym temacie? Zagłosuj w sondzie pod artykułem.

W dalszym ciągu ścierają się dwie koncepcje. Utworzenia dwóch szkół podstawowych oraz utworzenia jednej szkoły podstawowej korzystającej z dwóch obiektów. Sprawy nie udało się rozstrzygnąć w poprzedniej kadencji. Co prawda Rada Miejska przyjęła uchwałę o utworzeniu jednej szkoły w dwóch budynkach jednak wobec sprzeciwu kuratora wojewoda dolnośląski unieważnił uchwałę. Wojewódzki Sąd Administracyjny podtrzymał tą decyzję. 

Tak więc cały proces reorganizacji utknął w Piechowicach w martwym punkcie. W mieście cały czas obowiązuje stara sieć szkół jeszcze sprzed reformy. Szkoła Podstawowa się rozrosła i zaczyna brakować w niej miejsca a gimnazjum pustoszeje.  Ten stan nie może się jednak dłużej utrzymywać. W tym roku gimnazjum zostanie wygaszone i decyzję trzeba będzie w końcu podjąć.

Poszukiwaniom wyjścia z impasu, służyć miało dzisiejsze spotkanie zorganizowane przez burmistrza Jacka Kubielskiego z mieszkańcami i Dolnośląskim Kuratorem Oświaty Romanem Kowalczykiem.

Koronnym argumentem przeciwników stworzenia dwóch szkół podstawowych , jest przekonanie, że jedna szkoła w dwóch obiektach w przyszłości spokojne zaspokoi potrzeby gminy w zapewnieniu wszystkim dzieciom dostępu do edukacji. Złowrogo brzmi również kwestia rejonizacji. Część rodziców obawia, że w przypadku utworzenia drugiej szkoły, konieczny stałby się podział istniejących klas, które tłumacząc obrazowo zostałyby niejako "rozerwane", Dzieci uczęszczające do Szkoły Podstawowej Nr-1 zostałyby rozdzielone według klucza rejonizacji, między dwie placówki. A takich przeżyć, związanych de facto z rozbiciem klasowych społeczności, większość rodziców chciałaby swoim pociechom oszczędzić. Zwracano też uwagę na lepsze wyposażenie przede wszystkim zaplecza sportowego piechowickiej jedynki.

W opinii kuratora jednak budynek Szkoły Podstawowej nr 1 nie spełnia wszystkich warunków. Przede wszystkim nie jest przystosowany dla potrzeb dzieci niepełnosprawnych. Najpoważniejszym uchybieniem jest też odległość obu budynków. Aby szkoła mogła funkcjonować jako jednostka organizacyjna w dwóch obiektach, budynki muszą być blisko siebie. Tymczasem w Piechowicach jest to ponad 800 metrów. A przy takiej odległości trudno wyobrazić sobie sprawne przemieszczanie się uczniów i nauczycieli pomiędzy budynkami w zależności od charakteru kolejnych zajęć. Tak duża odległość obiektów to również druga strona rejonizacji. Może się bowiem zdarzyć, że uczeń mieszkający blisko jednego budynku będzie zmuszony uczęszczać do tego bardziej oddalonego bo tam będzie zorganizowana jego klasa. A do takiej sytuacji nie dochodziłoby, gdyby pozostawiona została swoboda wyboru szkoły. Budynek SP-1 wszystkich uczniów z Piechowic nie pomieści.

Założeniem efektów reformy, wedle słów kuratora, ma być gęsta sieć szkół i stworzenie takich warunków aby i uczeń i rodzic do szkoły miał blisko, co jest tak istotne dla najmłodszych uczniów.. Ważne jest też aby nauka od klasy 1 do klasy 8 odbywała się bez zbędnych przeprowadzek uczniów z jednego budynku do drugiego. Kurator zwrócił więc uwagę na aspekt dydaktyczny czyli możliwość kształcenia w dłuższym dystansie czasowym, pod okiem tych samych nauczycieli jako zalety sieci dwóch szkół. Rejonizacja natomiast jest tylko pewnym wskazaniem, iż kto mieszka w rejonie działalności szkoły i się do niej zgłosi musi zostać przejęty, nie ogranicza jednak swobody wyboru szkoły do której rodzic chciałby posłać swoje dziecko.

Kurator swoje stanowisko wspierał też petycją jaka do niego wpłynęła. Poparcie dla utworzenia dwóch szkół wyraziło w niej blisko 800 osób. Skąd aż tyle, skoro do szkoły chodzi znacznie mniej uczniów? - pytali przeciwnicy tej koncepcji. Ano stąd, że o kształcie systemu edukacji powinni decydować nie tylko rodzice, których dzieci aktualnie chodzą w Piechowicach do szkoły. System ma być stworzony na lata. Każdego roku w szkole pojawiają się nowi uczniowie zaczynający edukację, przychodzą kolejne roczniki więc możliwości decydowania o ilości szkół w Piechowicach nie można ograniczać a należy ją pozostawić również rodzicom, których dzieci do szkoły pójdą w bliższej lub dalszej przyszłości.

Burmistrz Jacek Kubielski również słania się ku koncepcji utworzenia dwóch szkół podstawowych, którą uważa za najrozsądniejszą. Sprawy jednak nie przesądza. Chciałby aby wszyscy zainteresowani mieszkańcy się w tej sprawie wypowiedzieli, stąd w ocenie burmistrza potrzeba społecznej debaty. Także dlatego zostaną przygotowane ankiety, w których mieszkańcy będą odpowiadać na pytanie czy chcą dwóch szkół czy jednej ale w dwóch budynkach. 

Rok 2019 jest ostatnim w którym można będzie przekształcić gimnazjum w Szkołę Podstawową a więc również to ostatni moment w którym można pozyskać środki finansowe na ten cel. Czasu więc zostało bardzo mało.

 Jakie jest Twoje zdanie w tym temacie? Zagłosuj w sondzie pod artykułem.

 

 

Reklama

w piechowicach - komentarze opinie

  • Gośćzainteresowana - niezalogowany 2019-01-18 09:01:50

    Osobiście jestem za dwiema szkołami ,ale w deklaracji wypełnie aby moje dziecko pozostało w budynku sp 1 .Ze względu na bliskość do szkoly .I myślę że wiekszość rodziców będzie kierowała się tym samym.Wiec wypełnij my wszyscy te deklaracje ,szczerze i być może problem się rozwiąże i wszyscy będą zadowoleni i skończy się wkoncu ta cała farsa.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 09:05:06

    Witam jestem rodzicem dziecka, które chodzi do czwartej klasy. Moje dziecko zostało zmuszone do kontynuowania nauki w gimnazjum, z czego osobiście ona i ja się cieszę. Proszę się nie bać, że gimnazjum to coś strasznego, tam są dobre warunki, uważam, że lepsze jak w jedynce. Kierujemy się dobrem dzieci. Jeżeli będą, 2 "szkoły klasy będą kameralne, będzie dużo miejsca. Przez te przepychanki nasze dzieci kolejne lata będą uczyć się w jednej zatloczonej szkole. Kurator nie zgodzą się na jedną szkołę i dwóch budynkach, kolejne debaty głosowania, kolejne lata stracone. Mamy szansę jeszcze na pieniądze, żeby przystosować gimnazjum do potrzeb małych dzieci, ostatni rok. Kochani rodzice też jestem matka, nie dajcie się w manipulować w rozgrywki nauczycieli, dyrektorów i innych. Pozdrawiam

  • JW - niezalogowany 2019-01-18 09:06:08

    Takie bogate Piechowice żeby stać na dwie szkoły.... A na ulicach brud i ubóstwo, dziury na miejskich drogach i chodnikach, brak oświetlenia na wielu uliczkach, na każdym kroku pełno zapijaczonych twarzy. Kiedyś mówiono o Kowarach jako zakale regionu, dziś Piechowice chciałyby choć w połowie być takimi Kowarami.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 10:21:47

    Nie mogę słuchać o oszczednosciach na naszych dzieciach, brud i pijaki nie mają nic wspólnego z pieniędzmi. Osobiście jestem za dwiema szkołami

  • gość 2019-01-18 10:52:37

    czy dobrze mi się wydaje że to kolejny sabotaż żeby pokazać jaka ta reforma "zła" ???? (tak jak w Jeleniej Górze prezydent uparł się jak osioł żeby SP4 połączyć z inną szkołą) powinny być 2 oddziele szkoły i tyle oraz nie powinno być w ogóle możliwości żeby jakakolwiek szkoła podstawowa miała jakąś odległą filię (dzieci w tym wieku są za małe żeby latać między kilkoma budynkami)

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 10:54:46

    Do rodziców klasy IV a: proszę nie wypowiadać się za wszystkich rodziców na temat kontynuacji nauki w budynku gimnazjum dzieci z tej klasy.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 11:13:56

    Osobiscie jestem rowniez za dwoma szkolami. Sa rodziny gdzie roznica wieku jest np.dwa lata czy trzy lata.Jedno dziecko uczyloby sie w terazniejszym gimnazjum a drugie w sp.1. Ale co zrobic,gdy rodzic odprowadzalby dzieci do dwoch roznych szkol, a kazde z nich mialoby na godz.8? Przeciez to jakby nie bylo jest kawalek a nie kazdy ma samochod.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 11:42:44

    Oburzona z 4a, jestem mamą dziewczynki z c, wypowiadam się na temat mojego dziecka, ani razu nie padło określenie w imieniu całej klasy, poza tym może Pani robić z dzieckiem co chce bo faktycznie z gorzynca macie bliżej do 1

  • gość 2019-01-18 11:43:10

    Dziecko do gimnazjum jest odprowadzane przecież to krzywda dla tego dziecka, chyba ludzie tu piszący albo nie wiedzą co piszą ? albo piszą ,aby pisać, Jeśli dziecko jest odprowadzane no to jest to wybór rodzica, ale to raczej nie powinno być żadnym kryterium co do ilości szkół.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 11:46:27

    Moje dzieci skończyły szkołę już parę latek temu .teraz chodzą wnuki. Proszę Was rodzice dajcie tym dzieciom więcej przestrzeni . Zróbcie dwie szkoły z mniejszymi klasami . Naprawdę stać miasto na utrzymaniem tych dwóch szkół . Najwięcej krzyczą i pudburzają nauczyciele z 1 sp. - ,, boją się o nadgodziny nadliczbowe , ,to już podslyszałam '' .

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 12:41:53

    Nie rozumiem argumentacji w temacie utrzymywania dwóch szkół. Byłam na wczorajszym spotkaniu i z tego co mi wiadomo jaka wersja by nie weszła to i tak będą utrzymywane dwie szkoły.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 12:49:03

    Zgadzam się z przedmówcą, to tylko bicie piany muszą być 2 szkoły, tylko kwestia kto gdzie ma chodzić

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 13:00:31

    Ja do wczoraj nie miałam zdania w tym temacie bo moje dziecko ma blisko do obu szkół. Jednak poruszyly mnie problemy dziecka, które ze względu na swój stan zdrowia nie ma możliwości nauki naszym mieście. Uważam, że nad tym problem należy się poklonić i chociażby dlatego utworzyć dwie podstawówki. Nie zamykajmy drogi tym dzieciom,ktore są w mniejszości a jadnak bardzo ważne. Pamiętajmy ,że taka sytuacja może spotkać kazdego z nas. Zwyczajnie wyraźmy zgodę na dwie szkoły podstawowe a zdeklarujmy dziecko do tej szkoły do ktorej chcemy. Przecież takie mamy prawo.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 13:04:28

    Bardzo ładnie Pani to napisała ja też tak uważam i jestem w podobnej sytuacji, cieszę się że są osoby, które nie dbają tylko o swoje interesy ale myślą o innych

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 13:05:15

    Do Pani z 4 c: komentarz nie był do Pani proszę czytać ze zrozumieniem. W Górzyńcu nigdy nie mieszkałam.

  • gość 2019-01-18 13:05:56

    a czemu tylko czesc radnych na spotkaniu, gdzie przewodniczacy rady kaminski? juz widac jak niektorzy podchodza do sprawowania funkcji radnego

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 13:18:43

    Jestem matka 2 letniej Zuzi jestem oburzona faktem, że w sprawie przyszłości mojego dziecka decydują obecni rodzice. Uważam że mam takie samo prawo za za parę lat bedzie to dotyczyło mojego dziecka. Ja osobiście chcę aby uczyło się przez 8 lat w jednej szkole.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 13:21:16

    Do Pani z 4a, spokojnie Pani córka będzie chodziła do jedynki bo tam jest zapisana, nikt Pani dziecka nie musi do chodzenia do gimnazjum, a co córce nie podoba się w gimnazjum czy co?

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 14:51:30

    Do mamy 2 letniej Zuzi.Ja gdy moje dziecko miało dwa lata to raczej martwiłam się czy będzie ono miało miejsce w żłobku a Pani tu juz o sxkole myśli. Do czasu gdy Pani córka osiągnie obowiązek szkolny to jeszcze może się dużo zmienić.

  • Gość mama Zuzi - niezalogowany 2019-01-18 15:19:17

    Martwię się również o miejsce w żłobku i w przedszkolu. Płacę podatki jak Pani i mam prawo decydować. Bo to co bedzie ustalone w tym czasie będzie dotyczyć mojego dziecka w przyszłości.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 15:37:55

    Nic jeszcze nie jest przesądzone, ale z debaty wynika, że jak NIKT nie zgłosi akcesu do podstawówki przy Tysiąclecia to kurator zaaprobuje jedną szkołę. To nierealne bo zawsze kilka - kilkanaście osób zdecyduje się na to w danym roczniku i tego kurator chce. Osoby które chcą 2 szkół nie rozumieją że optymalne wykorzystanie obu budynków z ich infrastrukturą dla wszystkich przemawia za stworzeniem 1 szkoły. Na Tysiąclecia młodsze klasy a na szkolnej starsze to też rozładuje zatłoczenie i spowoduje komfort nauki dla wszystkich. Nie ma co poświęcać tego komfortu na rzecz komfortu odprowadzania 4 klasisty z drugim młodszym bo jest tych osób niewiele a po drugie to wystarczy 10 min wcześniej zostawić w szkole jedno dziecko aby dojść do drugiego budynku z drugim, choć uważam że 4 klacista spokojnie sam by dotarł z Tysiąclecia na Szkolną a Rodzic by mógł młodsze odprowadzić pod klasę. Ponadto część osób woli aby dziecko uczyło się na 1000lecia uważając że ma lepsze warunki - tak prawda i dlatego lepiej udostępnić je wszystkim maluszkom, a z kolei lepszą infrastruktura sportowa sprawdzi się dla dzieci starszych. A w ogóle to w tej sprawie powinno być referendum gminne a nie tylko ankiety rodziców uczniów

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 15:44:52

    Js swoje dziecko zadeklaruje do sp2

  • gość 2019-01-18 16:33:16

    Ja także popieram utworzenie dwóch oddzielnych ośmioklasowych szkół podstawowych.

  • gość 2019-01-18 16:34:37

    Ja także popieram utworzenie dwóch oddzielnych ośmioklasowych szkół podstawowych.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 16:58:36

    Co Panstwo sie tak zaplecza sportowego czepili? Kiedys jedynka nie miala ani Orlika ani sali gimnastycznej i jakos dzieci tam chodzily. I uwazam wrecz,ze jedynka byla duuuuzo bardziej sprawniejsza sportowo niz dwojka.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 17:04:07

    Prosze tez spojrzec na to z innej strony. Przy wyborze opcji jednej szkoly w dwoch budynkach dzieci nie maja poniekad uczucia stabilizacji. Klasa czwarta to zmiana wychowawcy po co wprowadzac dodatkowy lek przed nowa szkola?

  • gość 2019-01-18 18:17:53

    Dlatego uczniowie powinni uczęszczać od klasy pierwszej do ósmej w jednym budynku czyli w dwóch oddzielnych szkołach podstawowych

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 19:47:04

    Bo tylko wtedy ma sens ta reforma.

  • Roman_od_opla - niezalogowany 2019-01-18 20:30:29

    Zawsze były 2 szkoły podstawowe i nie było problemu. Szesnaście osiemnastych osób ma taką minę że strach podchodzić, jakby miały zaraz płakać. Fajna ta mama w pierwszym rzędzie...w okularach.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 20:57:13

    Bo ta mama z pierwszego rzędu rozumie co to dobro dziecka i chwała Jej za to. Natomiast pani przewodnicząca rady rodziców nie ma zielonego pojecia o tym co się dzieje. Stoi i tupie na zasadzie "nie bo nie", tak jak to robił poprzedni burmistrz któremu na szczęście już podziękowaliśmy.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 22:29:28

    A Ela p. jeszcze niedawno kolekcjonowała wrażenia .yhmmmm...

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 23:05:52

    Kochani dobro dzieci tutaj jest najważniejsze a nie polityczne układy itp dajmy dzieciom z różnymi dysfunkcjami a tak samo kochanymi możliwość uczenia się blisko domu zdobywaniu przyjaciół z podwórka 2 szkoły a każdy ma wybór

  • Gość - niezalogowany 2019-01-18 23:06:28

    Kochani dobro dzieci tutaj jest najważniejsze a nie polityczne układy itp dajmy dzieciom z różnymi dysfunkcjami a tak samo kochanymi możliwość uczenia się blisko domu zdobywaniu przyjaciół z podwórka 2 szkoły a każdy ma wybór

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 08:01:15

    Zgadzam się z moim przedmówcą. Moim zdaniem ankieta powinna brzmieć: czy jestes za szkoła, w ktorej nie mogą uczyć się dzieci niepelnosprawne czyli jedna szkola w dwóch budynkach czy jesteś za tym by w naszym mieście powstały szkoły, w ktorych będą mogły uczyć się dzieci niepełnosprawne co daje możliwość druga opcja dwie odrębne szkoly. Z sondy zamieszczonej pod artykułem oraz komentarzy widać, że dla większości jest to nieistotne. Pamiętajmy jednak, że choroba lub inny wypadek może spowodować, że nasze dziecko znajdzie się w tej mniejszości. Więc rodzicu zanim wypełnisz ankietę zastanów się, nie zamykaj furtki tym dzieciom wybierz drugą opcję a zapisz dziecko do szkoly, ktorej chcesz bo masz do tego prawo.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 08:15:06

    Przepraszam rodzicow, że wyraziłam się o dzieciach niepełnosprawne, ale gdybym napisała oddziały zintegrowane, to cześć rodziców by niezrozumiało. Takie miałam odczucie po spotkaniu

  • Mieszkaniec - niezalogowany 2019-01-19 09:51:39

    Mam nadzieję, że PiS stanie na czele walki o 2 szkoły

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 09:52:59

    Głosujecie barany na pis i teraz macie problemy

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 11:14:10

    Najpierw trzeba odgrzybic budynek gimnazjum ,a potem wpuścić tam jakiekolwiek dzieci.Moje dziecko wraca ze szkoły przesiąknięte grzybem a szczególnie intensywnie po lekcji informatyki.Może burmistrz się przejdzie do gimnaxjum i odwiedzi sale informatyczna .Smród grzyba na potęgę .I nasze dzieci to wdychaja. Dlatego moje dziecko tam napewno nie będzie chodziło.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 11:26:20

    Faktem jest że w gimnazjum jest jakiś problem z wentylacja, też czuję to na ubraniach dziecka z kolei w jedynce nie można otworzyć okien, temperatury sięgają tam ponad 28 stopni zimą, do tego przeokropny tłok i zaduch.

  • gość 2019-01-19 11:52:16

    A czemu ma słuzyć krytyka przewodniczącej rady rodziców, jak nie po mojej myśli to krytyka i jeszcze się rusza poprzedniego burmistrza .To nie jest nic merytorycznego.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 13:14:10

    Wentylację w gimnazjum w ramach pozyskania funduszy ministerialnych na utworzenie drugiej szkoly podstawowej można jeszcze pozyskać i temat zapachu szybko zlikwidować. Natomiast tłok i wymianę wszystkich okien w sp 1 to już nie jest taki prosty temat.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 13:50:35

    Jedynka to stara rozwalajaca się rudera, czy wy tego nie widzicie schody strome, brak miejsca, zaduch, smierdzace kible, co wy się tak uparliscie na tą szkołę???

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 16:23:33

    Sp 1 powinno się zrównać z ziemią i w to miejsce wybudować nowoczesną szkołę. Kończyłem ją w 1974 roku i już wtedy jej stan fatalny. A ile razy zleciałem z tych schodow.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 16:31:44

    Sp 1 to były klasztor mieszkały tam zakonnice wokół był cmentarz

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 16:52:16

    W sumie to już zabytek szkoda go niszczyć. Dobudujny jedno pietro w Sp 2 i pomieści wszystkie dzieci

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 18:41:24

    Moj syn chodzi do 1 klasy, to jest katastrofa. Dzieci nie maja swojej klasy, z kurtkami przechodza po klasach. Przez to przemieszczanie nie moze spokojnie zjesc sniadania. Starsze dzieciaki wrecz taranuja maluchy na schodach. . A swietlica brak slow. Dezorganizacja jak zabraknie wychowawczyni. Stanowczo jestem za utworzeniem dwoch szkół podstawowych.!

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 19:20:12

    Moj syn jest uczniem klasy 4. Obecnie uczy się w budynku Gimnazjum. Był bardzo zestresowny i bał się tam iść. Po pierwszym półroczu nie chce słyszeć o tym, żeby powrócić do Sp1 pomimo, że ma do niej 3 minuty o do sp2 15 minut. Nie przemawiają również argumenty,że w sp1 jest lepsza hala sportowa i boisko. Jest to dla niego nieistotne, chociaż trenuje piłkę. W sp2 podoba mu się wszystko, poza tym że zimą nie pozwalają wychodzić na podwórko. Czuje sie tam bezpiecznie i jest szczesliwy. Dlatego walczę o powstanie dwòch odrębnych szkół by wreszcie zapewnić mu spokoj. Nadmieniam, że moj syn jest ofiarą dwoch reform. Zmuszono go do pójścia do szkoły w wieku 6 lat a teraz funduje mu się zmianę budynków. Dosyć tych eksperymentow. Będę walczyć dotad aż powstaną dwie odrebne szkoly chocbym miala tu sprowadzić Zalewską.

  • Roman_od_opla - niezalogowany 2019-01-19 20:07:07

    myślę że to ta mama pisała komentarz i udaję kogoś innego. Jakich radnych i burmistrza sobie wybraliście, takich macie.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-19 20:09:01

    Mój syn jest uczniem klasy 4a . Wypowiadam sie wylacznie w jego imieniu. On również nie chce słyszeć o powrocie do Sp1 nawet, gdy mu powiedzialam, że może stracić niektorych kolegów. Uznał, że wszyscy z 4 klas są fajni i jak niektorych straci to zyska nowych. Namawiam rodziców by zapisali dziecko swoje do SP2. Ta szkoła jest jest o niebo lepsza od Sp1 pod kazdym względem . Taką opinię wyraził mój syn.

  • Gośćmieszkanka Górzyńca - niezalogowany 2019-01-19 22:46:37

    Ja na miejscu władz nikogo bym się nie pytała o zdanie bo ludziom nigdy nikt jeszcze nie dogodził.

  • gość 2019-01-20 17:49:08

    A jakie wyniki w nauce osiągają dzieci w tej szkole?

  • gość 2019-01-20 19:19:14

    Bardzo dobre zwłaszcza z wf i historii.

  • gość 2019-01-20 19:46:07

    Wf coś podejrzane, ale z historii jest chyba b.dobry nauczyciel, tak ćwierkają informatorzy.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-20 21:20:35

    W Gimnazjum jest moim zdaniem najlepszy matematyk

  • Gość - niezalogowany 2019-01-20 21:40:47

    Jak się komuś nie będzie podobało w jednej szkole będzie mógł przepisać do drugiej, będzie taka możliwość, dyrektorzy będą się bardziej starać, żeby do nich dzieci chodziły a teraz co? jedna przepełniona szkoła. Jeżeli burmistrz się zgadza to dlaczego się upieracie za jedną szkoła.

  • gość 2019-01-20 23:16:07

    jak jest tak dobrze to to w czym problem??? Wspólczuje

  • Gość - niezalogowany 2019-01-21 10:31:11

    Prawda jest taka, że rodzice boją się podziału klas a dzieci utraty kolegów. Notomiast nauczycielom nie chce się ruszyć dupska do dwoch szkół.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-21 11:37:21

    Ty to chyba Nobla dostaniesz za powyższe stwierdzenie pajacu.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-21 12:04:07

    Prawda boli co?

  • Gość - niezalogowany 2019-01-21 13:52:03

    Takich jak ty co nie ma pojęcia o problemie.

  • Piech - niezalogowany 2019-01-21 23:01:44

    2 szkoły

  • spłonka - niezalogowany 2019-01-22 07:00:06

    pozdrawiam pana od wf, co ma duzo czasu i naklikał ponad połowę głosów za 2 szkołami:)

  • gość 2019-01-22 09:17:31

    czyli referendum ?

  • Gość - niezalogowany 2019-01-22 09:46:06

  • Gość - niezalogowany 2019-01-22 09:47:58

    :-))

  • Gość - niezalogowany 2019-01-22 10:27:08

    Piechowice idą na stracenie. Nic nie pomoże.

  • gość 2019-01-22 10:47:53

    Czemu nikt nie optuje za budową nowej szkoły? SP 1 nie nadaje się na szkołę już od wielu lat.Pomijając aspekt wizualny (olejna na ścianach tylko zmienia odcień, okna się nie domykają lub nie otwierają z powodu ilości farby na nich), największym problemem są strome schody, szczególnie te kamienne na niższych piętrach i brak bezpieczeństwa (strach pomyśleć co by było gdyby wybuchł pożar) Zobaczcie Drodzy Rodzicie jak zmieniła się komfort nauki dzieci w Jeżowie Sudeckim, gdy zamieniono starą szkołę jak piechowicka jedynka na nowoczesny budynek. W naszej okolicy wybudowano już kilka takich nowych szkół, więc może czas na Piechowice? Ile jeszcze pokoleń będzie uczęszczać do tej starej szkoły.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-22 12:13:36

    Obawiam się, że nie ma miejsca w Piechowicach na nową szkołę, gmina sprzedała wszystkie ziemię, Ceramika wykupila ziemie w centrum miasta. Jeżeli ktoś ma pomysł na lokalizację szkoły, to super

  • Gość - niezalogowany 2019-01-22 12:36:07

    "Marakana" - za główną i często uczęszczaną ulicą tak jak w Podgórzynie.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-22 12:53:00

    Strasznie ruchliwa ulica, często wypadki, poza tym tam chyba przed millerem będzie skręt na obwodnicę, ale miejsce ktoś znalazł brawo. Ludziska po co kłótnie ważne jest zaangażowanie, pomysł i można zrobić coś fajnego. Nie sztuka jest pozabierac dzieci do innych szkół i mieć wszystko w nosie, sztuka jest zostać w Piechowicach i zrobić coś fajnego dla naszych dzieci. Zróbmy coś dla nich, fajnie by było wybudować piękną nowoczesna szkołę, z piękną stołówka itp. Jest pomysł, trzeba pomyśleć o miejscu i działać. Niestety moje dzieci już tej szkoły nie doczekają.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-22 14:04:35

    A co te dzieci mają po 68 lat ?

  • Gość - niezalogowany 2019-01-22 14:54:47

    Syn chodzi do 8 klasy więc sorry ale nie zdąży skorzystać z uroków nowej szkoły

  • Gość - niezalogowany 2019-01-22 16:02:24

    Moje dziecko do 4 i też nie skorzysta z nowej szkoły a jeszcze ma 4 lata nauki.

  • Monika - niezalogowany 2019-01-22 16:12:28

    A ja jestem ciągle niezadowolona i tak już pozostanie do końca.

  • Żaba Monika - niezalogowany 2019-01-22 19:44:34

    A ja ciągle marudzę bo kocham swojego synka

  • Mamuśka - niezalogowany 2019-01-22 20:09:27

    A ja lubię sobie trochę ponarzekac, szczególnie przy papierosku, na mojego starego, na szkołę i ogólnie

  • Ala z dala - niezalogowany 2019-01-22 22:51:51

    Ja to dopiero lubię mieszać w Piechowicach

  • Gość - niezalogowany 2019-01-23 07:20:35

    Moje dziecko jest jeszcze w przedszkolu i już dawno podjęłam decyzję, że, jeśli nie powstanie druga szkoła, nie poślę go do Piechowic.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-23 08:32:52

    Mądra decyzja.

  • gość 2019-01-23 09:02:56

    CERAMIKA raczej wykupiła ziemie od prywatnych właścicieli !!!!!

  • Gość - niezalogowany 2019-01-23 09:12:34

    A ja jak nie powstanie druga szkoła to wypisuje dzieci ze szkoły

  • Gość - niezalogowany 2019-01-23 09:44:11

    Gmina sprzedała całą ziemię, Ceramika wykupila ziemię w centrum miasta, hello gdzie tu jest napisane, że gmina sprzedała ziemię Ceramice! Trzeba czytać ze zrozumieniem. Gmina sprzedawała ziemię mieszkańca pod budowę domków i powstało osiedle

  • Gość - niezalogowany 2019-01-23 11:28:38

    Czy przy obecnej i przyszłej ilości dzieci w Piechowicach należy bać się rejonizacji. Czy szkoły będą przepełnione tak, by nie przyjąć kogoś spoza rejonu?

  • Gość - niezalogowany 2019-01-23 11:39:22

    Na zebraniu padło też pytanie o nauczycieli, którzy mieliby uczyć w danych szkołach i myślę, że odpowiedź, że ci sami nie była satysfakcjonująca. Bo pewnie chodzi o konkrety, ten tu, a ten tu. Jeśli pójdzie nauczyciel, to przepiszę dziecko, a jeśli nie, to nie.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-23 22:38:49

    W szkołach musi się zmienić wszystko od podstaw powinna być nowa dyrekcja ,nowa kadra nauczycieli kompetentnych..,..bo inaczej żadnych zmian nie będzie .Jeżeli ktoś odpowiednio zarzadzi placówką to problemy będą mniejsze ta szkoła w ogóle nie współpracuje......

  • gość 2019-01-24 01:02:42

    kiedyś nauczyciele stanowili elitę,a obecnie patrząc z boku i obiektywnie można to powiedzieć o nielicznych. Na tym cierpi zawsze poziom szkół. A na to zawsze mieli wpływ rodzice.Odpowiedź nasuwa się sama i na podstawie niektórych wpisów można sobie resztę dopowiedzieć.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-24 05:34:29

    Dziecko, gdy dłużej pochodzi w brudnym pampie przyzwyczaja się i mu to nie przeszkadza, może tu jest problem w niechceniu ruszania czegokolwiek. Ludzie boją się zmian, wychodzenia z zagrzanego gniazdka

  • Gość - niezalogowany 2019-01-24 08:13:35

    Co tam Alice ? Nosek utarty ? Pozostaje dalej robić głupie miny.

  • gość 2019-01-24 09:50:05

    W tym wszystkim chodzi o normalność, ale tej teraz nie ma .A czego ludzie się mają bać, należy myśleć , mieć własne zdanie i nie dawać się oszołomom. Gdy tego zabraknie to robi się tak, jak stało się teraz.

  • Monika - niezalogowany 2019-01-24 11:01:29

    Wszyscy latami narzekali jak to w jedynce jest źle, szkoła przepełniona, brzydkie okna, straszne jedzenie, a jak teraz trafiła się okazja żeby cos z tym zrobić to się boicie nie wiadomo czego. Kto mądrzejszy da dziecko do dwójki bo ponoć ma być nieźle dofinansowana reszta pozostanie i będzie narzekać

  • Żaba Monika - niezalogowany 2019-01-24 13:08:43

    Monika narzeka, Monika podpuszcza, Monika miesza, Monika nie wie czy jest piękna czy mądra, Monika sama nie wie czego chce.

  • Gość - niezalogowany 2019-01-24 14:50:58

    Po co pisać te brednie w materiale źródłowym tego artykułu. Przecież nikt nie zamierza jak to napisał człowiek który pisał ten tekst "ROZRYWAĆ" klas które już istnieją na jakieś części. Mówił też o tym kurator że będzie tu dowolność wyboru dla rodzica czy opiekuna do której szkoły ma uczęszczać ich dziecko ale nikt tego nie słucha a potem siejąc ferment następuje czcza dyskusja dla podatnych ludzi którzy nie rozumieją co się do nich mówi. Ferment mijający się z prawdą to podstawa skłócania ludzi w Piechowicach.

  • gość 2019-01-25 10:40:59

    Krzysiu, prawda to jest prawda, ale niekoniecznie twoja prawda musi być naszą. Nie zwracając uwagi na powyższy wpis dot Moniki, proszę , aby głosząc tak wspaniałą nowinę o dofinansowaniu podała źródło swojej wiedzy, bo za dobre nowiny się nagradza, gdy kłamie to już nieładnie!!! Gdyby dofinansowanie było od burmistrza lub z kuratorium to pewnie byłoby to nagłośnione.

  • Gość - niezalogowany 2019-02-06 14:21:16

    Masz rację Danielu . Twoja prawda to g...prawda

  • gość 2019-02-12 17:56:01

    Jak to było, że jeszcze w latach 70-tych szkoła nr 1 mieściła tylu uczniów i klas ??? A przy tym nauczanie było na bardzo wysokim poziomie. Ale wtedy nie było internetu i nauczyciele nie klikali i nie siedzieli w interbnec ie, tylko UCZYLI.

  • Gość - niezalogowany 2019-02-14 06:52:15

    Całe Piechowice. Jak w ostatniej chwili gimnazjum może zostać podstawówką to prawie wszyscy radni /w większości przypadkowi ludzie/ na NIE bo szukają oszczędności a jak sobie diety podnosić to wszyscy dwoma rękoma na TAK. Ciekawe ilu z tych niby radnych od kasy by zostało i dalej chciało być radnymi jak by dostali po 100 zł na bilety. Myślę że trzeba rozpocząć akcję obniżania za pomysłem obniżania diet tym radnym bo przecież sami szukają oszczędności to niech dadzą dobry przykład i zaczną od siebie. Żenada państwo radni żenada.

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

M2 w centrum z pięknym

Prezentujemy na sprzedaż mieszkanie o łącznej powierzchni 59,10m2 po generalnym remoncie w centrum Jeleniej Góry przy ulicy 1 Maja. Powierzchnia..


Zobacz ogłoszenie

M3 w centrum 84 m2 po remoncie

Na sprzedaż mieszkanie o powierzchni 84m2 po generalnym remoncie w Jeleniej Górze przy ulicy Wojska Polskiego. Mieszkanie na wysokim parterze,..


Zobacz ogłoszenie

Bezpłatna Rehabilitacja

Zapraszamy do skorzystanie z ośmiu, godzinnych bezpłatnych zabiegów masażu wibracyjnego. Zabiegi kierowane są do wszystkich, skierowania nie są..


Zobacz ogłoszenie

Stolarz, usługi stolarskie,

Drewniarnia to ręczna manufaktura, która stawia na wyjątkowy i oryginalny design. Zajmujemy się wytwarzaniem, obróbką oraz renowacją drewna. Nasze..


Zobacz ogłoszenie

VW Golf IV 2001 r, 1.9 SDI

Witam serdecznie, mam do zaoferowania: Volkswagen Golf IV 2001 rok, auto od początku garażowane, zadbane, w pełni sprawne. 1,9 SDI 68KM 4..


Zobacz ogłoszenie

Przewoźnicy - transport

PHU SIM Sp. z o.o. nawiąże współpracę z: Przewoźnikami z branży transportowej Transport chłodniczy produktów spożywczych w temperaturze do + 8..


Zobacz ogłoszenie

Kupie stare medale, odznaki i

Kupię stare odznaki, odznaczenia, medale, ordery, wpinki,orzełki, naszywki itp.: wojskowe oraz cywilne, dyplomy, zaświadczenia i legitymacje..


Zobacz ogłoszenie

Kotły - technika grzewcza

Szukasz najlepszego ogrzewania które jest czyste i bezproblemowe w użytkowaniu? Postaw na Pellet - postaw na sprawdzoną firmę, zapraszamy do naszego..


Zobacz ogłoszenie

BMW 525D XDRIVE kombi 2013r.

Samochód kupiony w salonie BMW Wrocław WYSTAWIAM FAKTURĘ VAT 23% CENA BRUTTO: 85 000 zł CENA NETTO 69 105 zł Oryginalny niski przebieg 126 600 można..


Zobacz ogłoszenie

Dom dla konesera na sprzedaż!!

Prezentujemy Państwu Dom dla konesera! Niepowtarzalny i piękny dom położony w atrakcyjnej, uzdrowiskowej dzielnicy Jeleniej Góry Cieplicach...


Zobacz ogłoszenie

Sprzedawca-magazynier Galeria

Galeria Mebli Krysiak zatrudni mężczyznę na stanowisku sprzedawca-magazynier. Umowa o pracę, cały etat. Wymagane Prawo Jazdy kat. B Dokumenty proszę..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez 24jgora.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

WOSKAR Z WOŚ J WOŚ I JANULEWICZ Sp.J. z siedzibą w Podgórzyn 58-562, Żołnierska 89

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"